مشخصات سنگ کابینت کوارتز


هر آنچه باید درباره سنگ کابینت کوارتز بدانید

برای آنکه بتوانید انتخاب مطمئن‌تری را درباره سنگ کابینت کوارتز برای خود رقم بزنید لازم است درباره ویژگی‌ها، مدل‌ها، قیمت، برند و مشخصات سنگ کابینت کوارتز اطلاعات کافی کسب کنید. ما در این مقاله درباره این موضوعات به صورت جامع و کامل صحبت کرده‌ایم تا بتوانید به دور از هرگونه نگرانی درباره خرید سنگ کابینت کوارتز تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

سنگ کابینت کوارتز

جالب است بدانید کوارتز یک لغت آلمانی است و به معنای سخت و محکم بودن است. این سختی اشاره به سیلیسی دارد که در ساختار کوارتز به کار رفته است و به آن استحکام و سختی بخشیده است. به یاد داشته باشید که هر زمان نام سنگ کابینت کوارتز را شنیدید به این معنا نیست که این صفحه کابینت به صورت خالص و صد در صدی از کوارتز تشکیل شده است بلکه درصد زیادی از آن شامل کوارتز است و 8 تا 10 درصد آن شامل رزین، رنگدانه و پلیمر است. سنگ‌های کابینت کوارتز در حالت مهندسی‌شده با دانه‌ها و موادی مانند سیلیس، میکنو ریزه، پیگمنت، رنگ و رزین ترکیب می‌شوند.

سنگ های مهندسی شده که به زبان ساده از ذرات سنگ به هم چسبیده با رزین های پلاستیکی ساخته شده اند.

به‌طور دقیق‌تر، سنگ کوارتز را باید سنگ مهندسی نامید - اصطلاحی که نحوه ایجاد این محصول را با دقت بیشتری توصیف می نماید. در واقع صنعت به طور فزاینده ای از اصطلاح سنگ مهندسی برای اشاره به این نوع سنگ مصنوعی استفاده می کند.

در سال 1963، فناوری ساخت سنگ مهندسی توسط شرکت برتون در شمال شرقی ایتالیا توسعه یافت که مجوز این فرآیند با نام تجاری Bretonstone® محقق گردید.

مشخصات سنگ کابینت کوارتز

پس از گذشت بیش از 50 سال، برتون همچنان با قدرت ادامه می دهد و کانترهای کوارتز، با استفاده از این فناوری در سراسر دنیا تولید می گردد. این فرآیند شامل مخلوط کردن سنگ‌دانه‌های سنگ طبیعی پودر شده با مخلوطی از پلیمرها، حذف هوا، سپس حرارت دادن و شکل دادن به مواد به صفحاتی است که سختی و ظاهر سنگ طبیعی را دارند.

فناوری برتون در بیش از 50 شرکت برجسته در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله برندهای معروف کوارتز که از این فناوری در سنگ کابینت کوارتز استفاده می نمایند می توان به نام هایی مانند Silestone، Cambria و Caesarstone اشاره نمود. در حالی که این تولیدکنندگان کاملاً استعداد و تفاوت های ظریف خود را دارند.

برخی از انواع کوارتز اکنون شامل قطعات آینه ، براده های فلزی برنجی و مخلوط های مختلف گرانیت و مرمر هستند. امروزه تلاش قابل توجهی برای ایجاد مخلوط هایی انجام می شود که ظاهری منحصر به فرد ایجاد می نماید.

برتون در کلمه Breton یک کلمه ترکیبی است که از bre برای brevetti، به معنای "اختراعات" و ton برای نام خانوادگی بنیانگذار خود مارچلو تونچلی تشکیل شده است.

مدل رگه‌دار؛ مدلی جذاب و طبیعی برای سنگ کابینت کوارتز

یکی از مدل‌های سنگ کابینت کوارتز که در بازار رایج است مدل رگه‌دار است. مدل رگه‌دار از آن جهت جذاب به نظر می‌رسد که وجود رگه‌هایی در سنگ کوارتز ظاهری طبیعی به آن می‌بخشد.

ابعاد استاندارد سنگ کابینت کوارتز

یکی از سوال‌های مهمی که در رابطه با مشخصات سنگ کابینت کوارتز پیش می‌آید این است که ابعاد استاندارد آن باید چقدر باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ابعاد اسلب های تولید شده در ایران برای سنگ کابینت کوارتز حداکثر 300 در 140 سانتی‌متر با ضخامت 12 یا 20 میلی‌متر است.

روش اصولی و استاندارد برای تمیز کردن سطوح سنگ کابینت کوارتز

برای تمیز کردن سطوح سنگ کابینت کوارتز نباید سراغ شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های قوی رفت و استفاده از دستمال مرطوب برای تمیزی این سنگ‌ها کافی است. درواقع سطح سخت سنگ کوارتز باعث می‌شود تا تمیز کردن آن به راحتی انجام شود. در صورتی که احساس کردید لکه یا کثیفی بر روی سنگ کوارتز سخت پاک می‌شود می‌توانید از مخلوط آب و صابون کمک بگیرید. استفاده از پاک کننده قوی برای پاک نمودن سطح کوارتز منجر به کدر شدن آن خواهد شد.

در هنگام انتخاب سنگ کابینت کوارتز نام برند توتم حتما به گوش شما خواهد خورد. این برند از جمله برندهای ایرانی برای سنگ کوارتز است و در مقایسه با برندهای خارجی قیمت مناسبی دارد. کیفیت کوارتز توتم با توجه به مجهز بودن به ماشین آلات ایتالیایی برتون در حد قابل قبول است.

قیمت سنگ کابینت کوارتز

برای سنگ کابینت کوارتز و کوارتز توتم نمی‌توان عدد ثابتی را ذکر کرد زیرا این قیمت تحت تاثیر عوامل بسیاری در طی زمان تغییر می‌کند. قیمت‌گذاری کوارتز توتم براساس مدل، ضخامت، ابعاد، کیفیت مواد تشکیل‌دهنده و رنگ انجام می‌گیرد.

معرفی مدلی خاص برای برند توتم

برند توتم در جهت تولیدات سنگ کابینت کوارتز خلاقیتی به خرج داده و توانسته مدلی از سنگ کوارتز را تولید کند که به شکل سنگ‌های آینه‌ای هستند. این مدل سنگ‌های آینه‌ای توتم ویژگی‌های زیر را دارا هستند:

کوارتز توتم مدل آینه‌ای براق و درخشان است.

اگر فضای کوچکی دارید در چنین شرایطی کوارتز توتم مدل آینه‌ای نقش کاربردی برای فضای شما خواهد داشت زیرا این مدل آینه‌ای فضای شما را بزرگتر نشان می‌دهد.

معرفی تولید کنندگان ایرانی صفحات کوارتز

برندهای ایرانی، ایتالیایی، کره‌ای و اسپانیایی در بازار صفحه کوارتز مورد استفاده در کابینت‌ها را تولید می‌کنند. برندهای ایرانی برای صفحه کابینت کوارتز شامل موارد زیر است:

توتم

برد استون

آذرین پارس

کایند استون

برندهای ایرانی برای سنگ کابینت کوارتز کیفیت قابل قبولی را تولید می‌کنند و برای افرادی مناسب هستند که می‌خواهند با قیمتی مناسب محصولی با کیفیت داشته باشند.

برندهای خارجی صفحات کوارتز برندهایی مانند سایلستون از کشور اسپانیا و هانستون از کره هستند.

برای نگه‌داری صفحه کوارتز این نکته مهم را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهمی که درباره نگه‌داری صفحه کابینت کوارتز مهم است این است که این نوع صفحات در برابر خورشید و اشعه فرابنفش آسیب‌پذیر هستند. در صورتی که نور خورشید به صورت مستقیم و بیش از حد به صفحه کابینت کوارتز برخورد کند، کوارتز حالت شفاف و براق بودن خود را از دست می‌دهد. برای نگهداری کابینت کوارتز باید این نوع کابینت را در برابر ضربه‌های محکم محافظت کنید تا آسیب نبیند.

آیا کانترتاپ های سرامیک پرسلانی بهتر از کوارتز هستند؟

آیا صفحات کانترتاپ پرسلان بهتر از کوارتز هستند؟ برای پاسخ دادن به این پرسش، باید در نظر بگیرید که چقدر بودجه دارید و به دنبال چه سبکی هستید.

آیا کانترهای پرسلانی خوب هستند؟

پرسلان یک ماده عالی برای استفاده در کانتر است. پرسلان از نوعی خاک رس به دست می آید که سنگین است و دارای ماده معدنی به نام کائولین است. این نوع خاک رس همچنین دارای موادی مانند سیلیس، فلدسپات و اکسیدهای معدنی است که به استحکام و ظاهر رنگارنگ آن کمک می کند. همچنین به خاکی که سرشار از کائولین است معمولاً خاک چینی می گویند که به شما می گوید پشت میزهای پرسلان کیفیتی وجود دارد.

آیا کانترهای پرسلان گران هستند؟

یکی از نکات برجسته ای که در مورد میزهای پرسلان وجود دارد، مقرون به صرفه بودن آن است. پرسلان بسیار مقرون به صرفه تر از کوارتز است. بنابراین، اگر در حال خرید هستید، ممکن است بخواهید پرسلان را در نظر بگیرید.

قیمت سنگ کابینت کوارتز از پرسلان ها بیشتر است، با بررسی و مقایسه مشخصات پرسلان ها و همچنین بررسی مشخصات سنگ کابینت کوارتز میتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایای کانترهای پرسلان

برای کمک به ارزیابی اینکه آیا باید برای کانتر جدید خود پرسلان بخرید یا خیر، ما لیستی از مزایا و به دنبال آن لیستی از معایب میزهای پرسلان را ارائه می دهیم.

#1 پرسلان در رنگ ها و طرح های متنوع موجود است

از آنجایی که می‌خواهید میز جدیدتان بیش از هر چیز فوق‌العاده به نظر برسد، ضروری است بدانید که پرسلان در این قسمت شما را ناامید نخواهد کرد، حتی اگر قیمت آن کمتر از قیمت سنگ کابینت کوارتز باشد . پرسلان با تنوع رنگی و طرح بی نظیری عرضه می شود به گونه ای که می توانید پرسلان را تقریباً در هر رنگ و سبکی پیدا کنید.

#2 در اندازه های بزرگ عرضه می شود

با اسلب پرسلان، می توانید اندازه مورد نیاز خود را داشته باشید. این به این دلیل است که پرسلان به شما امکان می دهد اسلب هایی به بزرگی ۱۴۵ در ۳۲۰ سانتیمتر بخرید، که اندازه حجیم تر از آنچه در اسلب های سنگ طبیعی خواهید یافت. اگر می خواهید جزایر آشپزخانه خود را با یک تکه پرسلان بپوشانید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

همچنین، استفاده از اسلب های حجیم‌تر به این معنی است که درز یا دوغاب زیادی نخواهید داشت که ظاهر میز شما را خراب کند. همچنین کاشی‌های بزرگ به آسان‌تر شدن نصب و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند.

#3 پرسلان قوی تر از گرانیت است

در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند گرانیت یک ماده بادوام است، اما اینطور نیست. پرسلان 30 درصد قوی تر از گرانیت است. فرآیند تولید و پخت اسلب های پرسلان کمک می کند تا میز شما بسیار دائمی شود، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد خراش و ترک نخواهید داشت.

#4 دوام فوق العاده

پرسلان به عنوان یک ماده، مستحکم و بادوام است. بنابراین، این بدان معناست که قبل از اینکه مجبور به تعویض آن شوید، سال‌ها از یک میز پرسلان استفاده خواهید کرد. قیمت پرسلان بیشتر از یک پیشخوان یا کاشی چند لایه است، اما از سایر انواع سنگ های طبیعی کمتر است. بنابراین، این یک سرمایه گذاری مناسب در بلندمدت است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی خواهید به زودی میزهای خود را دوباره تعویض کنید، چینی یک ماده عالی برای شما است.

#5 اسلب های سبک وزن

هنگامی که میزهای چینی برای اولین بار بیرون آمدند، صفحات آنها بسیار ضخیم و سنگین بود که یک عیب بزرگ برای استفاده از مواد بود. با این حال، امروزه کاشی ها بسیار نازک و سبک هستند، اگرچه می توانید اسلب های خود را در ضخامت های مختلف خریداری کنید.

اسلب های سبک وزن کار با پرسلان را آسان تر می کند، اگر خودتان میز کانتر را نصب می کنید. حتی اگر یک متخصص را برای نصب میزهای چینی خود استخدام می کنید، همچنان در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا اسلب های سبک وزن به تسریع روند نصب کمک می کنند.

همچنین، از آنجایی که صفحات چینی می توانند بسیار نازک باشند، در مورد کارهایی که می توانید با کاشی ها انجام دهید، تطبیق پذیری زیادی خواهید داشت. اگر می‌خواهید لهجه‌های شیک در خانه‌تان داشته باشید، می‌توانید از آن‌ها برای پشت‌پاش و پانل‌های دیواری نیز استفاده کنید.

#6 می توانید پرسلان را روی یک کانتر موجود نصب کنید

در حالی که این کار همیشه انجام نمیشود، می توانید ظروف چینی را روی میز موجود خود نصب کنید. به همین دلیل، زمان نصب و همچنین هزینه را کاهش خواهید داد. قبل از اینکه کانترهای جدید خود را بچینید، نیازی به نگرانی در مورد پاره کردن میز قدیمی نخواهید داشت. این یکی از دلایل اصلی است که امروزه بسیاری از مردم صفحه‌های پرسلان را انتخاب می‌کنند.

#7 پرسلان نیازی به مراقبت و نگهداری ندارد

با استفاده از صفحات رویه از جنس پرسلان، پس از نصب، دیگر نگران نگهداری از سطوح آن نخواهید بود. این در مورد سنگ های طبیعی صدق نمی کند زیرا همه آنها باید پس از نصب به صورت ادواری از مواد نگهدارنده استفاده گردد تا ظاهر خود را حفظ کنند.

#8 پرسلان به راحتی تمیز می شود

هنگامی که چینی شما نصب شد، لعاب طبیعی آن به ضد آب شدن صفحه میز کمک می کند. این بدان معناست که یک کانتر چینی نیز سریع تمیز می شود. در مورد ظروف چینی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از مقداری آب گرم استفاده کنید یا میز را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

اگر هنگام تمیز کردن میز از مواد شیمیایی مانند سفید کننده استفاده میکنید، دیگر نگران نخواهید بود. مواد شیمیایی سخت تر برای تمیز کردن هیچ آسیبی به میز چینی شما وارد نمی کند. در مقایسه با سنگ طبیعی، در زمان تعمیر و نگهداری بسیار صرفه جویی می کنید.

به عنوان مثال، سنگ های طبیعی می توانند آب و سایر مواد را جمع آوری کنند که در نهایت منجر به تغییر رنگ می شود. خوشبختانه، این در مورد چینی صادق نیست.

#9 پرسلان در برابر حرارت مقاوم است

با ظروف چینی، یک کانتر مقاوم در برابر حرارت خواهید داشت. به این دلیل است که میزهای پرسلان در حدود 1000 درجه فارنهایت ایجاد میشوند تا محصول بتواند انواع اجسام داغ روی آن را در آشپزخانه شما را تحمل کند.

#10 پرسلان را می توان بازیافت کرد

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد پرسلان این است که مواد سازگار با محیط زیست هستند. این واقعیت را در نظر بگیرید که چینی از خاک رس طبیعی تشکیل شده است و نسبتاً سبز است. اگر می‌خواهید میز کانتر خود را بعداً دوباره تعویض کنید، می‌توانید ظروف چینی را بازیافت کنید.

معایب کانترهای پرسلان

راستش را بخواهید، با تمام مزایای پرسلان که در بالا ذکر کردیم، نکات منفی زیادی برای ثبت در مورد مواد وجود ندارد. در حالی که آنها می توانند در طول زمان دچار ترک و تراشه شوند، در مقایسه با میزهای سنگ طبیعی باید از نیروی بسیار بیشتری برای انجام این کار استفاده کنید.

در نظر گرفتن یک کانتر پرسلان؟

اگر به خرید یک کانتر چینی برای خانه خود فکر می کنید، باید بدانید که این کانترها معمولاً چقدر هزینه دارند. هنگام نصب میزهای چینی، معمولاً حدود 60 تا 100 دلار به ازای هر فوت مربع بسته به ظروف چینی خاصی که استفاده می کنید و مدت زمان انجام کار بستگی دارد. اگر چیزهایی مانند گوشه ها و لبه ها دارید، قیمت شما را افزایش می دهد.

با این حال، قیمت پرسلان هنوز هم کمتر از قیمت سنگ کابینت کوارتز و سنگ های طبیعی است و همچنین دوام زیادی خواهید داشت. پرسلان ظاهری جذاب و ظاهری شیک ارائه می دهد. اگر ظاهر سنگ مرمر را دوست دارید، اما نمی‌خواهید در مورد مسائلی که با میز سنگ مرمر همراه است نگران باشید، چینی جایگزین عالی برای شما خواهد بود.

همچنین، از آنجایی که می توانید ظروف چینی را بر روی میزهای موجود خود نصب کنید، در این فرآیند هزینه زیادی را پس انداز خواهید کرد. نصب ظروف چینی بر روی میزهای موجود باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود و این گزینه را بسیار مقرون به صرفه می کند.

اکنون که مزایا و معایب کانترهای چینی را درک کرده‌اید، و مشخصات سنگ کابینت کوارتز را نیز بررسی کردید، میتوانید با کارشناسان فنی ما جهت مشاوره درباره قیمت سنگ کابینت کوارتز تماس حاصل فرمایید.


سنگ کابینت کوارتز

صفحه کوارتز یکی از محکم ترین مواد معدنی موجود در دنیاست. به دلیل این ویژگی از آن برای میز و کابینت های آشپزخانه استفاده می شود. آن ها در طیف متنوعی از رنگ ها و طرح ها تولید می شوند. بر خلاف سنگ های طبیعی و صفحه های چوبی، به آب بندی برای سنگ کوارتز نیازی نیست. نگهداری از این سنگ ها هم راحت است و فقط با آب و صابون قابل پاک شدن هستند. برای ساخت این سنگ کابینت از رزین استفاده می شود که باکتری ها و کپک ها روی آن جمع نمی شوند. کوارتز توتم و دیگر انواع صفحات کوارتز ظاهری مدرن و شیک به آشپزخانه می بخشند. این صفحات در هر رنگ و طرح مدرنی ایده آل هستند. در کنار این ظاهر فوق العاده، مراقبت آسان از دیگر امتیاز های سنگ کوارتزی است که در ساخت کابینت استفاده می شود.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره کانترتاپ هستید به این صفحه مراجعه کنید.


راهنمای خرید صفحه کوارتز

کابینت یکی از اصلی ترین اجزای یک آشپزخانه محسوب می شود. در آشپزخانه خطرات و آسیب هایی جدی وجود دارد که به این منظور باید از کابینت های محکم و با دوام استفاده کنید. در ادامه درباره نکاتی که باید برای خرید این صفحات رعایت کنید، صحبت می کنیم.

  • رنگ ها و قیمت ها را بررسی کنید

سازندگان زیادی به طراحی و ساخت صفحات کوارتز مشغول هستند. برخی از تولید کنندگان، صفحات خود را در فروشگاه ها و نمایشگاه های خاصی به فروش می رسانند. به همین دلیل بهتر است همه رنگ ها و قیمت ها را در انواع فروشگاه ها بررسی و مقایسه کنید تا محصولی متناسب با سلیقه و بودجه خود بیابید.

  • قیمت را دریافت و سفارش را ثبت کنید

برای خرید و نصب یک کابینت با سازنده ها مشورت کنید. وقتی درباره پیچیدگی های نصب جزئیات برش و دیگر مشخصات صفحه کابینت تحقیق کنید، هزینه نهایی سنگ کابینت کوارتز مشخص می شود.

مجموعه زیگما مفتخر است تمامی خدمات مربوط به سرامیک طرح سنگ را در اختیار شما قرار دهد.

خرید انواع صفحه کابینت مثل کوارتز توتم همچون یک سرمایه گذاری برای خانه شماست. برای اینکه بدانید کدام یک از صفحه های کابینت برای شما مناسب تر است، نمونه ها را در خانه بیاورید و هماهنگی آن را با دیگر اجزای آشپزخانه بررسی کنید. این صفحات کابینت به دلیل دوام و طول عمر بالایی که دارند، برای سال های طولانی کابینت هایی بادوام برای شما می سازند. به یاد داشته باشید که هر چقدر در تمیز کردن و نگهداری این کابینت ها دقت بیشتری داشته باشید، دوام آن ها بیشتر هم خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاشی پرسلان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Innovation

& Design without limits

صفحه کابینت ضد آب

1401-03-07