کاشی بین کابینتی


خرید کاشی بین کابینتی

آشپزخانه یکی از اصلی‌ترین رکن‌های خانه‌ است و طراحی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، در طراحی کلی خانه موثر خواهد بود و از آنجایی که امروزه آشپزخانه‌ها کاملا در دیدرس هستند، باید به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه توجه ویژه‌ای شود. کاشی بین کابینتی یکی از مواردی است که استفاده از آن در طراحی آشپزخانه، رنگ و جلوه ویژه‌ای به محیط می‌بخشد.

کاشی بین کابینتی چیست؟

کاشی‌های بین کابینتی کاربردی شبیه به کاشی‌های معمولی دارند، با این تفاوت که طرح و رنگ‌ آن‌ها مدرن‌تر است و شما می‌توانید از آن‌ها در هر محیط و فضایی با توجه به دکوراسیون، استفاده کنید. کاشی بین کابینتی که به آن بک اسپلش نیز گفته می‌شود، در فضاهایی چون بین کابینت‌های هوایی و زمینی، بالای اجاق گاز و سینک مورد استفاده قرار می‌گیرد و از دیوار آشپزخانه در برابر عوامل مختلفی چون رطوبت، پاشیدن روغن، موادغذایی و دیگر آلودگی‌ها محافظت می‌کند. همچنین این کاشی‌ها از متریالی ساخته می‌شوند که در برابر آب و حرارت مقاوم هستند و بسیاری از افراد برای آنکه درزگیری و آب‌بندی به شکل درست انجام شود، کاشی بین کابینتی را روی دیوار نصب می‌کنند.



کاشی بین کابینتی




کاشی‌های بین کابینتی و اهمیت استفاده از آن ها

  • کاشی‌های بین کابینتی جلوه و زیبایی خاصی به محیط می‌بخشند.
  • نظافت کردن بین کابینتی‌ها ساده‌تر از کاشی‌های معمولی و سرامیک‌ها است.
  • میزان آسیب‌دیدگی و ایجاد خط‌ و خش روی کاشی‌های بین کابینتی کمتر است، زیرا مقاومت بالایی دارند.
  • با استفاده از بک اسپلش می‌توان جلوه‌ای مدرن و نو به آشپزخانه‌های قدیمی بخشید.

انواع کاشی بین کابینتی

صنعت کاشی‌سازی به یکی از صنعت‌های پیشرفته تبدیل شده است و شما می‌توانید انواع کاشی‌ بین کابینتی را در جنس، رنگ و طرح‌های گوناگون مشاهده کنید. امروزه از متریال‌های مختلفی چون شیشه، استیل، سنگ، آلومینیوم یا ترکیبی از این مواد برای ساخت کاشی‌ها استفاده می‌شود که هر کدام مزیت و معایبی دارند.

کاشی بین کابینتی شیشه‌ای

استفاده از بک اسپلش شیشه‌ای بیشتر برای فضای پشت اجاق گاز مناسب است، زیرا در برابر حرارت مقاومت بالایی (حداقل 750 درجه) دارد و شما می‌توانید بدون نگرانی از این مدل کاشی استفاده کنید. از دیگر مزیت‌های این مدل کاشی بین سرامیکی می‌توان به راحت تمیز شدن اشاره کرد، زیرا این مدل از کاشی‌ها سطح صاف و صیقلی دارند.

کاشی بین کابینتی سنگی

متریال به کار رفته در این مدل از کاشی‌های بین کابینتی، سنگ صاف و صیقل داد شده است، بنابراین استفاده از این بین کابینتی می‌تواند باعث ایجاد نمایی شیک در محیط شود. در رابطه با ظرافت این مدل از کاشی‌ها نیز جای نگرانی نیست، زیرا کاشی‌های بین سرامیکی بسیار ظریف هستند و استفاده از آن‌ها به محیط آشپزخانه جلوه‌ای خاص می‌دهد. همچنین باید یادآور شد که شما می‌توانید به‌راحتی این مدل از کاشی بین کابینتی را بشویید و تمیز کنید.

کاشی بین کابینتی استیل

اگر به دنبال یک نمای شیک و چشم‌نواز هستید، استفاده از کاشی بین کابینتی استیل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، اما باید معایب این مدل را نیز در نظر بگیرید. مهم‌ترین عیبی که می‌توان برای کاشی استیل در نظر گرفت، نظافت آن است. این مدل به‌راحتی اثر انگشت و جای چربی‌ها را نشان می‌دهد و شرایط نظافت آن نیز در مقایسه با دیگر مدل‌ها سخت‌تر خواهد بود. همچنین باید بدانید که طیف رنگی در نظر گرفته شده برای این مدل از کاشی نیز محدود است، زیرا در ساخت آن از فلز استفاده می‌شود. البته رنگ‌های موجود از این کاشی (طلایی، مسی و نقره‌ای) همگی شیک هستند و می‌توانند نیاز شما به کاشی بین کابینتی را برطرف کنند.

کاشی بین کابینتی آلومینیومی

کاشی‌های آلومینیومی از کنار هم قرار گرفتن قطعات آلومینیومی تشکیل می‌شوند و همانند مدل قبل محدودیت رنگ دارند، زیرا در این مدل نیز از فلز استفاده شده است. البته نصب این مدل بین کابینتی با سرعت بالا انجام می‌شود و می‌تواند برای افرادی که به‌دنبال صرفه‌جویی در زمان هستند، انتخاب مناسبی باشد.

کاشی بین کابینتی چوبی

مدل چوبی نیز یک انتخاب خاص است و بسیاری از افراد که تمایل به طراحی سبک‌های قدیمی دارند، این کاشی را برای بین کابینت‌های خود انتخاب می‌کنند. کاشی‌های بین کابینتی چوبی چشمگیر هستند، اما ممکن است که مقاومت چندان زیادی از خود نشان ندهند. بنابراین حتما پیش از خرید و استفاد از این مدل، تحقیق کنید و مطمئن شوید که برای استفاده شما مناسب است.

برچسب‌های بین کابینتی

اگر علاقه دارید که در محیط آشپزخانه خود تغییری ایجاد کنید، برچسب‌های بین کابینتی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. شما می‌توانید این برچسب‌ها را که قیمت مناسبی دارند، در مدل و رنگ‌های متفاوت تهیه و نصب کنید و هروقت که خواستید آن‌ها را جدا سازید و مدل دیگری را جایگزین قبلی کنید. اما باید بدانید که برچسب‌ها چندان باکیفیت نیستند و ممکن است در اثر حرارت و رطوبت کیفیت خود را از دست بدهند و از دیوار جدا شوند. بنابراین توصیه می‌شود از کاشی‌های بین کابینتی که ماندگاری بالایی دارند استفاده کنید.

کاشی ترکیبی

گاهی اوقات متریال‌های مختلفی به‌صورت ترکیبی در تهیه کاشی بین کابینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هم طرح‌های شلوغ و هم طرح‌های ساده دارند. شما می‌توانید هر یک از این طرح‌ها را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به‌دلیل وجود چندین متریال، سطح این مدل کاشی صاف نخواهد بود و همین موضوع ممکن است نظافت کاشی را سخت کند.

کاشی بین کابینتی باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاشی‌های بین کابینی در کیفیت‌های مختلفی قابل تهیه هستند و شما می‌توانید بر اساس نیاز و بودجه‌ای که در اختیار دارید، خرید خود را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که بین کابینتی‌ها باید در وهله اول مقاومت خوبی در برابر حرارت نشان دهند، در غیر این صورت در مقابل حرارت اجاق گاز یا دود آسیب می‌بینند. سپس باید به مقاومت کاشی توجه داشته باشید، زیرا در محیط آشپزخانه اجسام نوک‌تیز و سنگین قرار دارند و ممکن است با کاشی برخورد داشته باشند. همچنین قابلیت شستشو کاشی را نیز باید در نظر بگیرید.

مواردی که باید هنگام انتخاب کاشی بین کابینتی در نظر گرفت.

کاشی بین کابینتی برای زیبایی محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همین رو باید پیش از انتخاب آن به مواردی توجه کنید تا انتخاب شما با سبک و طراحی آشپزخانه همخوانی داشته باشد.

رنگ کاشی

شما باید رنگ کاشی‌ها را به شکلی انتخاب کنید که با رنگ کابینت‌هایتان مکمل یکدیگر باشند. برای مثال می‌توانید کاشی که رگه‌هایی همرنگ با کابینت دارند را بخرید یا از رنگ‌های مخالف که ترکیب زیبایی می‌سازند استفاده کنید. اگر نمی‌توانید رنگ مناسبی را برای کاشی‌ها انتخاب کنید، می‌توانید پیش از خرید مشاوره بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

چیدمان کاشی بین کابینتی

چیدمان‌های در نظر گرفته شده برای کاشی‌ها به دو شکل عمودی و افقی است و شما باید هر یک از این مدل‌ها را بر اساس طراحی آشپزخانه خود انتخاب کنید. برای مثال اگر آشپزخانه شما سقف بلندی دارد، کاشی‌های افقی مناسب خواهند بود و اگر سقف کوتاه است، کاشی‌های عمودی باعث می‌شوند که فضا کشیده‌تر دیده شود.

سبک کاشی

هماهنگی سبک‌ بین کاشی‌های بین کابینتی و کاشی‌های کف نیز اهمیت دارد. بنابراین لازم است گوشه‌چشمی به این بخش از آشپزخانه داشته باشید تا راحت‌تر کاشی مناسب با فضا را انتخاب کنید.

اندازه کاشی بین کابینتی

بر اساس چیدمان آشپزخانه، اندازه کاشی‌ها را نیز تعیین کنید. توجه داشته باشید که اگر اندازه کاشی‌ها بیش‌ازحد بزرگ یا کوچک باشند، جلوه آشپزخانه شما بهم می‌خورد و دیگر زیبا نخواهد بود. بنابراین پیش از انتخاب، محیط آشپزخانه را به‌خوبی آنالیز کنید و انتخابی انجام دهید که زیبایی و جلوه بیشتری به محیط ببخشد.

قیمت کاشی بین کابینتی

قیمت کاشی بین کابینتی برای هر یک از مدل‌ها متفاوت است. در حقیقت عوامل گوناگونی مانند کیفیت، ابعاد، ضخامت، متریال به‌کاررفته در آن‌ها و ... قیمت را تعیین می‌کنند. البته به‌طور کلی قیمت کاشی‌های بین سرامیکی بر حسب هر متر مربع تعیین می‌شود. توجه داشته باشید که قیمت کاشی‌های بین کابینتی در مقایسه با کاشی‌های معمولی که در آشپزخانه استفاده می‌شوند، بیشتر است، اما از آنجایی که کیفیت و مقاومت بالایی دارند، یک انتخاب مناسب خواهند بود و هزینه چندان زیادی را نیز به شما تحمیل نخواهند کرد.

خرید کاشی بین کابینتی

با توجه به ویژگی و مزیت‌های مربوط به بین کابینتی‌ها، بسیاری از افراد تصمیم به خرید کاشی بین کابینتی می‌گیرند، زیرا با این انتخاب هم جلوه زیبایی به محیط می‌دهند و هم از مقاومت آن‌ها استفاده می‌کنند. البته باید خرید خود را از میان کاشی‌های باکیفیت انجام دهید، بنابراین مجموعه و فروشگاهی را برای خرید انتخاب کنید که از محصولات آن مطمئن هستید، زیرا در غیر این صورت پس از گذشت مدت‌زمانی کاشی‌های نصب شده روی دیوار جدا می‌شوند یا آسیب می‌بینند.

اسلب های پرسلانی ابعاد بزرگ زیگما

به طور سنتی وقتی به کاشی بین کابینتی فکر می کنیم، آنچه که ناگزیر به ذهن می رسد، مربع های کوچک یا کاشی های ۱۰x۱۰ است که با خطوط دوغاب از هم جدا شده اند.

فرض کنید در دهه گذشته خانه خود را هر زمانی بازسازی کرده اید. در این صورت، ممکن است سطوح کاشی زشت خود را با گرانیت یا، اگر اخیراً بازسازی کرده اید، سنگ های مهندسی شده مانند کوارتز را جایگزین کرده باشید. امروزه، به لطف فناوری ساخت به کمک رایانه در زیگما، کاشی‌های پرسلانی با ابعاد بزرگ در دسترس هستند. آنها دارای عمق الگوی تقریباً مشابهی با سنگ مرمر طبیعی و گرانیت یا هر ماده طبیعی دیگری است که فکرش را بکنید.

اسلب های پرسلانی زیگما با فرمت بزرگ در دو اندازه و دو ضخامت تولید می شوند. اسلب ها ی ۱۰۰x۳۰۰ در ضخامت ۹ میلی‌متر و اسلب‌های ۱۴۵x۳۲۰ درصخامت 12 میلی‌متر موجود هستند. این یک کاشی بین کابینتی بادوام عالی است که به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر و کم‌هزینه‌تر از اسلب‌های سنگ طبیعی است.

ویژگیهای اسلب های بین کابینتی زیگما

نیازی به نگهداری ندارد.

ماده ای سخت و بادوام است.

نصب آسان، درزها اساساً نامحسوس هستند.

برای نصب سریع بر روی سطوح موجود طراحی شده اند.
ضایعات کمتری تولید می کنند و قیمت کمتری نسبت به سنگ دارند.

پرسلان غیر متخلخل و مقاوم در برابر لکه و حرارت است.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال کاشی زیبا و مقاوم هستید، کاشی بین کابینتی زیگما انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن ویژگی‌های مربوط به هر یک از مدل‌ها بهترین بین کابینتی را برای آشپزخانه خود استفاده کنید و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوید.


کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی یکی از نقطه عطف های یک آشپزخانه به حساب می آید. از ویژگی های که این کابینت باید داشته باشد، می توانیم به دوام بالا، مقاومت در برابر آب و غیر قابل نفوذ بودن در برابر لکه ها اشاره کنیم. انتخاب کاشی و سرامیک های با کیفیت برای آشپزخانه کار آسانی نیست و به دقت و تحقیق زیادی نیاز دارد.

برای اینکه بهترین نوع کاشی را برای بین کابینت ها استفاده کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره سرامیک طرح گل هستید به این صفحه مراجعه کنید.


چه نوع کاشی برای آشپزخانه شما مناسب تر است؟

انتخاب بهترین کاشی برای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل اندازه آشپزخانه شماست. به این منظور باید در نظر بگیرید که رنگ های تیره، آشپزخانه را کوچک تر نشان می دهد. در زمان انتخاب کاشی مناسب، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • درجه سختی

هر چقدر کاشی بین کابینتی با کیفیت تر و محکم تر باشد، در برخورد کابینت با آن و آسیب های دیگری همچون فرو رفتگی و خراش مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. به طور کلی یک کاشی سفت دارای مزایا و معایب خاص خودش است. باید به این توجه کنید که چه چیزی برای شما اولویت بیشتری دارد؟

  • مقاوت در برابر آب

آشپزخانه به صورت مداوم در معرض رطوبت و مایعات است. در زمان آشپزی، بهترین انتخاب، آن کاشی و سرامیکی است که در برابر مایعات و رطوبت به اندازه کافی مقاوم است.

  • مقاومت در برابر لغزش

کاشی و سرامیک به جز اطراف کابینت، روز زمین هم مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به رطوبتی که در آشپزخانه وجود دارد، امکان لغزش و آسیب امری اجتناب ناپذیر است. به این ترتیب باید از کاشی و سرامیکی هایی استفاده کنید که ریسک لغزش و افتادن را کاهش می دهند.

  • تعمیر و نگهداری

کاشی و سرامیک های آشپزخانه مانند هر بخش دیگر از خانه به نگهداری و تمیز کردن نیاز دارند. برخی از کاشی ها به قدری حساس هستند که به نگهداری مداوم نیاز دارند. به عنوان مثال برای نصب و استفاده از کاشی های سنگی حتما به آب بندی نیاز است. آن ها پس از هر 10 سال به مهر و موم هم مجدد نیاز دارند. برای انتخاب هر نوع کاشی و سرامیکی درباره میزان نیاز به مراقبت و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشید.

  • نصب و راه اندازی

یکی از فاکتور های قابل توجه در زمان انتخاب و خرید کاشی آشپزخانه، بحث نصب و نگهداری آن است. نصب کردن کاشی ها فرایندی است که باید از افراد متخصص برای آن کمک بگیرید و هزینه ای را برای آن کنار بگذارید. بهترین زمان برای نصب کاشی و سرامیک وقتی است که هنوز اسباب و اثاثیه ای در خانه وجود ندارد.

  • بودجه

آخرین و شاید مهم ترین بخش خرید و انتخاب کاشی بین کابینتی بودجه و هزینه ای است که باید برای آن پرداخت کنید. قبل از شروع خرید و انتخاب کاشی، باید مشخص کنید که قصد دارید چقدر هزینه کنید. هر چقدر کیفیت کاشی و سرامیک بالا تر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می کند. با این حال می توانید با خیال راحت بر دوام و طول عمر یک کاشی با کیفیت حساب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرامیک کلکته مات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Innovation

& Design without limits

مقاله

صفحه کابینت دکتون

1401-08-29