دانلودها:

  • ویژگی‌ها
  • سطح مات
  • مقاومت در برابر ضربه
  • نظافت آسان
  • محیط پر تردد
  • پرسلان.jpg
  • صفحه.jpg
  • خراشیدگی.jpg
  • Thickness12.jpg
  • بزرگ.jpg
  • برشکاری.jpg
  • حرارت.jpg
  • بیرون2.jpg
× mgn2.jpg

سرامیک ضد اسید


سرامیک ضد اسید چیست؟

سرامیک ضد اسید مناسب‌ ترین نوع کفپوش برای محیط‌ های صنعتی مانند آزمایشگاه‌ها و کارخانجات است. با توجه به اینکه در محیط‌ های ذکر شده مواد اسیدی به صورت فراوان استفاده می‌شود؛ بنابراین لازم است سطوح این محیط‌ ها با سرامیک ضد اسید که در برابر این‌گونه مواد مقاوم هستند پوشانده شود.


چگونه سرامیک ضد اسید تشکیل می‌شود؟

سرامیک ضد اسید از نوعی رس مخصوص غیر‌ آهنی تشکیل می‌شود. این رس تحت دمای بالا پردازش می‌شود و در نهایت یک جرم متراکم که جذب آب در آن بسیار کم است به صورت سرامیک ضد اسید نیز تشکیل می‌شود.


ابعاد استاندارد سرامیک ضد اسید

به‌ طور معمول ابعاد استاندارد برای سرامیک ضد اسید در بازار 230 در 115 میلی‌متر با ضخامت 20 تا 25 میلی‌متر است. البته این ابعاد ممکن است متناسب با نیاز شما نباشد که در چنین شرایطی می‌توانید ابعاد مورد نیازتان را سفارش دهید.


قیمت سرامیک ضد اسید

سرامیک ضد اسید با توجه به کارایی تخصصی که دارد نسبت به سرامیک‌های معمولی قیمت بیشتری دارد. ابعاد، کیفیت ساخت و برند سرامیک ضد اسید بر قیمت سرامیک‌ ها تاثیر دارد.


مهم‌ ترین ویژگی‌ های سرامیک ضد اسید

در سرامیک‌ های ضد اسید و سرامیک مات ویژگی‌ هایی وجود دارد که در یک سرامیک معمولی به چشم نمی‌خورد. این ویژگی‌ ها عبارتند از

• این سرامیک‌ها فاقد لعاب هستند و از میزان بالای سختی برخوردار هستند.

• سرامیک ضد اسید بیشترین مقاومت را در برابر مواد اسیدی، یخ‌ زدگی، فشار، برش و سایش دارد.

• اغلب سرامیک‌ های ضد اسید به رنگ کرم در بازار وجود دارند.

• جذب آب در این نوع سرامیک‌ ها بسیار پایین است.

• از نظر کیفیت ساخت این نوع سرامیک‌ ها در درجه مطلوبی قرار دارند.

• سرامیک‌ های ضد اسید در فرم‌ های هندسی مستطیل‌ شکل و مربع‌ شکل ساخته می‌شوند.

• سرامیک‌ های ضد اسید دارای نقطه ذوب بالایی هستند؛ بنابراین به عنوان مواد اولیه مواد نسوز گزینه‌ ای ایده‌ ال به شمار می‌آیند.

• سرامیک‌ های ضد اسید به عنوان عایق حرارتی نیز شناخته می‌شوند. این سرامیک‌ ها قادر به تحمل دمایی در حدود 1000 تا 1600 درجه سانتی‌ گراد هستند.

• سرامیک ضد اسید جز سرامیک‌ های سبک‌ وزن محسوب می‌شود زیرا چگالی جرم این نوع سرامیک‌ ها بسیار کم است.

• سرامیک‌ های ضد اسید در برابر انجماد و یخ‌ زدگی مقاوم هستند.

• یکی از ویژگی‌ هایی که برای سرامیک ضد اسید می‌توان ذکر کرد مقاومت مکانیکی بالا است.

• سفال سنگ نما یا stoneware یکی از مواد اولیه و مهم به کار رفته در ساختار سرامیک ضد اسید است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرامیک اسلب به این صفحه مراجعه کنید.


معرفی نمونه‌ هایی از سرامیک ضد اسید

سرامیک‌ های ضد اسید با توجه به کاربرد خود در محیط‌ های مختلف در دسته‌ بندی متفاوتی جای می‌گیرند. در این قسمت با دو نمونه از این سرامیک‌ ها بیشتر آشنا می‌شوید.

سطح آزمایشگاه محیطی است که در معرض آسیب‌ های مختلف مانند مواد اسیدی، ضربه و فشار قرار دارد. بهترین نوع پوشش برای سطح آزمایشگاه سرامیک ضد اسید آزمایشگاهی است زیرا در برابر این آسیب‌ ها مقاوم است.

.یکی از ویژگی‌ های قابل توجه در سرامیک‌های ضد اسید این است که لغزندگی آنها در حد ناچیز است. از این سرامیک‌ ها نباید انتظار رنگ بندی متنوعی را داشته باشید زیرا تنها دارای طیف محدودی از رنگ‌ های طوسی، کرم و شیری هستند.

سرامیک ضد اسید صنعتی تمام ویژگی‌ های یک سرامیک ضد اسید را داراست. شاخصه بارز این سرامیک این است که نسبت به اسید های هیدروفلوئوریک، اسید فسفریک و اسید صنعتی HF مقاوم است و آسیب نمی‌بیند.


استفاده از سرامیک ضد اسید برای چه محیط‌ هایی مناسب است؟

سرامیک‌ های ضد اسید را علاوه بر آزمایشگاه و محیط‌ های صنعتی می‌توان در محیط‌ های دیگر نیز به کار برد. در ادامه با کاربرد های مهم سرامیک ضد اسید در محیط‌ های مختلف آشنا می‌‌‌‌شوید.


استفاده از سرامیک ضد اسید در دیوار‌پوش محیط‌های صنعتی

استفاده از سرامیک ضد اسید تنها به قسمت کفپوش محیط‌ های صنعتی محدود نمی‌شود و برای قسمت دیوارپوش نیز کاربرد دارد.


سرامیک ضد اسید و کارخانجات صنایع غذایی

سرامیک ضد اسید را می‌توان در کارخانجات صنایع غذایی مانند کارخانه محصولات لبنی، فرآورده‌ های گوشتی، کنسرو و تولید نوشابه به کار برد.


سرامیک ضد اسید عاج‌ دار و کاربرد آن در استخر و آشپزخانه صنعتی

در محیط‌ هایی مانند استخر و آشپزخانه صنعتی که دائما در معرض چرب و لیز شدن قرار دارند استفاده از سرامیک‌ های ضد اسیدی که دارای سطح عاج‌ دار هستند مانع از لیز خوردن در این محیط‌ها می‌شود. به علاوه در محیط‌ هایی که با موادی مانند روغن ترمز سرو کار دارند سرامیک ضد اسید، پوشش مناسب و کاربردی محسوب می‌شود.


کاربرد مهم و حیاتی سرامیک ضد اسید صنعتی در محیط‌ هایی با بوی نامطبوع

فضا هایی که برای جذب آب و انتشار بوی نامطبوع مستعد هستند استفاده از سرامیک ضد اسید بسیار مفید خواهد بود زیرا همان‌ طور که گفته شد این سرامیک‌ ها قدرت کمی در جذب آب دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا از پخش شدن بوی نامطبوع جلوگیری کنند.


استفاده از سرامیک ضد اسید در محیط‌ های پر رفت و آمد

محیط‌ هایی که در آنها رفت و آمد زیاد است و حالت عمومی دارند باید سرامیک مقاومی داشته باشند تا به راحتی آسیب نبینند؛ بنابراین در این مکان‌ های عمومی استفاده از سرامیک ضد اسید کاربردی خواهد بود.


کاربرد سرامیک و محل عبور وسایل سنگین حمل و نقل

یکی از ویژگی‌ های سرامیک ضد اسید این است که در برابر وزن بالا تحمل زیادی دارد؛ بنابراین در مکان‌ هایی که عبور وسایل حمل و نقل سنگین مانند لیفتراک زیاد انجام می‌شود بهتر است از این سرامیک‌ ها استفاده شود.

در برخی از صنایع حوضچه‌ هایی وجود دارد که محل نگهداری مواد اسیدی و شیمیایی هستند. در این حوضچه‌ ها بهترین پوشش برای کف و دیوار سرامیک ضد اسید است.


استفاده از ملات ضد اسید جهت نصب محکم سرامیک ضد اسید

برای نصب سرامیک ضد اسید باید ملات شما ضد اسید و متناسب با محل نصب سرامیک‌ ها انتخاب شود. دقت کنید حتما تاکید داریم که ملات سرامیک‌ ها ضد اسید باشد و از نوع معمولی انتخاب نشود زیرا در صورتی که ملات‌ های معمولی در معرض اسید قرار بگیرند، اسید ملات را اصطلاحا می‌خورد. این خوردگی ملات سبب آسیب‌ های زیر می‌شود:

• نفوذ آسان ملات به سرامیک‌ های ضد اسید

• کاهش استحکام سرامیک‌ ها

• انتشار بوی نامطبوع در فضا

ملات ضد اسید سیلیکاتی، پلی‌استر، وینیل استر، اپوکسی و فوران نمونه‌ هایی از ملات ضد اسید هستند. این ملات‌ها از رزین‌ های صنعتی پرکننده سیمان تشکیل می‌شوند که در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند. ویژگی بارز و مثبت در ملات‌ های ضد اسید این است که انعطاف‌ پذیری مناسبی دارند و به سرعت خشک می‌شوند.

برای مشاوره درباره سرامیک ضد اسید پیشنهاد میشود با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید، اجرای انواع سرامیک مانند سرامیک ضد اسید نیازمند اجرا توسط کارشناسان مجرب این حوزه میباشد.


ضرورت و اهمیت بند‌کشی مناسب سرامیک‌ های ضد اسید

یکی از مراحل نصب سرامیک‌ های ضد اسید بندکشی مناسب است. بندکشی با پایه اپوکسی مناسب‌ ترین مواد را از نظر مقاومت نسبت به اسید، خوردگی، سایش، ضربه، حرارت و خوردگی دارد. در هنگام نصب سرامیک ضد اسید و مرحله بندکشی ذقت داشته باشید که بین سرامیک‌ ها باید حداقل یک بند با فاصله 4 تا 5 میلی‌ متری وجود داشته باشد.


نکاتی ضروری سرامیک ضد اسید

برای آنکه خرید شما برای سرامیک ضد اسید به دور از هر گونه پشیمانی و با اطمینان خاطر انجام شود شما بایستی یکسری از نکات را هنگام خرید خود لحاظ کنید.

 اگر سرامیک ضد اسید را برای محیطی می‌خواهید که در معرض آلودگی زیاد قرار دارد نوعی از سرامیک ضد‌ اسید با دانه قرمز را انتخاب کنید زیرا این سرامیک با طرح دانه قرمز خود کمتر از سایر طرح‌ ها و رنگ‌ ها آلودگی را نشان می‌دهند.

• بررسی کنید احتمال لیز و چرب شدن محیطی که قرار است سرامیک بر روی آن نصب شود چقدر است. اگر این احتمال بالا است برای جلوگیری از لیز شدن محیط نوعی از سرامیک‌ ضد اسید را انتخاب کنید که دارای عاج است.

برای محیط‌ هایی که در معرض اسید هایی مانند اسید فسفریک و اسید هیدروفلوئوریک هستند نباید از سرامیک‌ های ضد اسید بدون پایه کربن استفاده کرد زیرا این نوع از سرامیک‌ ها در برابر اسید های فسفریک و هیدروفلوئوریک مقاومت کمی دارند.


سخن پایانی

اگر با محیطی سر و کار دارید که در معرض فشار، ضربه، ساییدگی، وزن بالا و مواد اسیدی است قطعا بهترین نوع کفپوش برای چنین محیطی سرامیک ضد اسید خواهد بود. سرامیک ضد اسید یک سرامیک معمولی نیست و ویژگی‌ هایی خاص در آن موجب شده تا بتوان این مدل از سرامیک را در محیط‌ های مختلف مانند آزمایشگاه‌ ها، کارخانجات صنایع غذایی و مکان‌ های پرتردد به کار برد. عایق بودن در برابر حرارت، انعطاف‌ پذیری بالا، نقطه ذوب بالا و مقاومت مکانیکی زیاد از جمله برخی از ویژگی‌ های قابل توجه در سرامیک ضد اسید است.

برای نصب سرامیک ضد اسید باید از اصولی خاص پیروی کرد. به‌ طور مثال ملات و چسب نصب باید از نوع ضد اسید باشند تا سرامیک‌ های ضد اسید آسیب نبینند. ملات ضد اسید سیلیکاتی، پلی‌ استر، وینیل استر و اپوکسی نمونه‌ هایی از ملات ضد اسید و چسب‌ های پایه سیمان و پایه اپوکسی از جمله چسب‌ های ضد اسید مناسب برای نصب سرامیک‌ های ضد اسید هستند.

به منظور نصب مقاوم‌ تر، بندکشی سرامیک‌ های ضد اسید باید با پایه اپوکسی انجام شود.

در هنگام خرید سرامیک ضد اسید باید به رنگ آن توجه کنید. در صورتی که می‌خواهید آلودگی را کمتر نشان دهد نوعی از سرامیک ضد اسید را خریداری کنید که دارای رنگدانه‌ های قرمز است. در محیط‌ هایی که در معرض چرب و لیز شدن قرار دارند باید سرامیک ضد اسید انتخابی شما از نوع عاج‌ دار باشد تا از لغزندگی محیط جلوگیری کند.

مجموعه زیگما مفتخر است تمامی محصولات مربوط به کاشی پرسلان را به شما ارائه دهد برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

Gallery گالری

mercury-1.jpg
mercury-2.jpg

Innovation

& Design without limits